söndag 12 oktober 2014

The game plan

Fyra veckors fokus. Fyra veckors förberedelse inför PT-utbildning. Noll fokus på vikten, 100% fokus på känslan! Det är tanken.

Ett verktyg är Daily Greatness Training Journal som jag kommer recensera längre fram. Jag tror det blir en intressant resa (visserligen på 12 veckor) som tvingar mig att fundera lite mer på just känslan och målen. Visserligen "skriver jag av mig" här i bloggen men inte på ett strukturerat sätt - nu kommer det frågor varje dag, varje vecka att fundera på.

Jag har bokat PT-pass en dag i veckan de kommande fyra veckor. Fokus ska ligga på att bygga muskler. Jag ska själv ha disciplinen att köra ytterligare två pass varje vecka. Jag ska träna lite snabba löpintervaller för flåset och för att det också har positiv inverkan på muskelbygget. Och så ska jag yoga - korta eller långa pass spelar ingen roll men det är viktigt för att behålla rörligheten och för nedvarvningen. I den mån jag tycker att jag hinner och orkar kommer jag slänga in lite NMT och lite högintensiva pass på Friskis som omväxling men det är inte prio 1.

Kosten då? Jag mixtrar inte för mycket med den, jag vet vad det gör med min hjärna. Det finns egentligen bara två riktlinjer: Mindre skräp, mera protein. Jag har haft M&M's i min skrivbordslåda på jobbet - de kommer bytas ut mot naturella nötter. Mackor till mellanmål kommer jag dra ner på och ersätta med t ex kvarg, keso, näringsrika smoothies, omeletter och sånt såvida inte mellanmålets syfte är laddning för ett träningspass där jag behöver kolhydraterna.

Okomplicerat, roligt, utmanande. 4 veckor är kort tid men jag vet vad jag kan göra med 4 veckor om jag bestämmer mig. Jag ska bli PT-utbildningens mest vältränade tant :-D

Inga kommentarer: