onsdag 21 oktober 2015

Listan om träning

Nellie föreslog att jag skulle haka på Saras lista om träning. Ja, varför inte - here goes! 

Den här träningen längtar jag efter just nu:
Jag längtar så mycket efter att springa. Att löpningen ska kännas sådär naturlig och utan ansträngning som den brukar göra på hösten när jag har tränat fint hela sommaren och luften är kall och krispig och löven prasslar. Men när väl hälsenorna var i ett skick så jag tyckte det var läge att springa lite mer på dem så blev jag störtförkyld. Startsträckan blir längre och längre efterhand som uppehållet blir längre men jag VILL verkligen.

…men det här  står mig upp i halsen:
Att se TV-shop-filmer på fantastiska träningsmaskiner som ger sanslösa resultat på 5 minuter om dagen medan jag jobbar eller tränar i gymmet. Det finns inga quickfix...

Det här träningsplagget är min favorit just nu:

Världens snyggaste och skönaste tights från Kari Traa.

Det här skulle jag verkligen behöva träna mer:
Yoga, rörlighet och mindfulness!

Den här känner jag mig stark i/på:
Stark i gymmet rent allmänt. Kanske mest när jag får ha en skivstång eller en balansboll att leka med!

Just nu stör jag mig på de här i träningsväg:
Besserwissers som gör FELFELFEL och lär ut FELFELFEL till sina kompisar. Teknikfascist har jag alltid varit och det har inte blivit bättre av att vara PT....

En träningstrend jag tror, eller hoppas, kommer gå över är:
?? Vet inte. "Trenden" jag stör mig mest på är att alla ska ha lyftarbälte och dragremmar och allt möjligt konstigt när de gör bicepscurls....

Det här har jag en tendens att prioritera bort:
Min egen träning om en kund vill träna just den tiden jag har tänkt träna själv.

Jag står inte ut med:
Dålig teknik.

Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv så skulle det vara:
Jag trodde jag skulle säga löpning men det klarar jag mig bra utan. Styrketräning däremot saknar jag ganska rejält så det måste nog få finnas kvar!

Det allra tråkigaste med att träna är att:
Klockan går :-) Jag älskar att ha hur mycket tid som helst när jag tränar...

Kommande vecka lovar jag mig själv att:
Prioritera mina egna träningspass fast arbetsveckan ser ut som hejkomochhjälpmig i kalendern. Om jag inte tränar själv så kommer jag inte orka. 

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Tack! :) Alltid lika intressant att läsa/höra om dina tankar om träning.