måndag 18 juli 2016

Lite sådär motiverad...

Jo, även hos mig finns det dagar då jag är omotiverad och inte känner ett stort sug efter träning. I dag var en sån. När Joakim pratade om att åka till gymmet i morse hängde jag motvilligt på. För oftast känns det bra när jag kommer dit eller så känns det bra efteråt.

I dag lossnade det liksom inte riktigt så jag körde ett benpass med lite lättare övningar - dvs övningar som är lite mer lätthanterade mentalt. Jag inledde med axelrehab medan jag funderade över dagens pass och sen blev det i tur och ordning: Benpress, enbenspress, utfall med rotation samt med boll på raka armar över huvudet, lårcurl på boll, benlyft på boll, knästabilisering + sidolyft samt tåhävningar.

Sen duschade vi och åkte hem och åt lunch. Välbehövligt, jag kanske var lite energilåg? Sen blev det en sväng till XXXLutz för inköp av tyska veteölglas (väldigt viktigt!), ugnsformar och en ny tvättkorg då den gamla håller på att ramla i bitar. Planering fortsätter för äventyr både i morgon och på onsdag, håll tummarna för att alla mina planer går i lås :-) Även lite fix och trix på hemmafronten har jag pysslat med, jag dokumenterar när jag drar igång projektet for real.

Nu på kvällen har Joakim varit iväg och instruerat NMT, jag kände mig helt o-sugen på att ens försöka så jag har skrotat i soffan och överdoserat brittiska TV-program. Englands bästa bagerier, Hela England bakar och En plats på landet :-) Lagom intelligent måndagsunderhållning såhär i semestertider!

Inga kommentarer: