söndag 7 augusti 2016

Benpass. Aj som f*n....

Joakim kom hem fredag eftermiddag och vi hade helg tillsammans.

Jag var trögstartad i går - sådär som man kan vara ibland. Förmiddagen tillbringades med en handlingsrunda och förberedelse av matlådor, sen efter lunch åkte vi ner till gymmet och jag körde ett riktigt obehagligt benpass utan basövningar ;-) Det är annars inget jag rekommenderar och vanligtvis har jag alltid med nån variant på böj och mark i mina benpass men just för att det kändes så himla trögt i dag så valde jag ett annat upplägg som inte kräver så mycket råstyrka. Det blev tufft ändå.

Efter lite uppvärmningsövningar med kvastskaftet satte jag mig i benpressen och körde ett uppvärmningsset och fyra rejält tunga tior. Jag fortsatte med uppkliv på bräda med hantlar i händerna (en fot på bräda, kliv bak i ett utfall, tryck ifrån och upp på brädan och balansera på ett ben) och enbensmarklyft med kettlebell och sen fick jag Joakim att hjälpa mig med "finnen" för baksida lår. Sen körde jag dropset i bensparken för framsidan och liggande benlyft på bollen för att komma åt rumpan lite mer. Avslutade gjorde jag med tre set tåhävningar och sen sidoplanka med små benlyft för utsida höft som gärna behöver lite stabilisering. Jag var ordentligt trött i benen och det märks i dag kan jag lova!

Efter avslutat träningspass och dusch och fix la vi grejerna i bilen och promenerade ett varv upp i stan för att titta på prideparad och ta en fika. Välbehövligt med energipåfyllning i alla fall. Det började regna så vi drog hem och chillade lite och fixade middag och drack ett glas vin till maten. Allmänt bra dag och kväll.

I dag då? Ja det var varit lite slapparsöndag. Åkte in till stan i morse för att äta lyxfrukost/kolla in ett ställe som vi sett reklam för och som verkade ha prisvärd frukostbuffé. Den var bra - en småskalig buffé med goda ostar, varma bullar, omelett och korv som stektes i mindre portioner och våfflor som tillagades på beställning. Bra start på dagen! Sen har vi varit på återvinningen med våra kasserade överskåp från köket så jag slipper snubbla på dem i veckan och så blev det en liten promenad i området innan det var dags att laga mat och sedan packa ihop Joakim och skjutsa honom till tåget.

Så nu rullar kvällen på som brukligt på söndagar, det gäller bara att få in rutinen igen. Jag har gjort kommande veckas planering, jag ska ta och yoga lite för att se om jag kan få lite genomblödning i musklerna och så behöver jag packa inför en fartfylld måndag.

Inga kommentarer: