fredag 5 augusti 2016

Fredag. VAM - Vård Av Mig, såklart!

Min braiga chef godkände i går att jag kunde ta ut en extra semesterdag i dag. Lovely. I går var en "lång" dag - jobbade på kontoret 8-14 och sen hade jag en konsultation och två PT-kunder innan jag cyklade hem. Väl hemma konstaterade jag att det var bättre att handla direkt än att spara det till i dag så jag plockade fram en laxfilé som fick tina och sen cyklade jag bort till Maxi och bunkrade. Så mycket man nu kan bunkra när man har en cykel och en ryggsäck, alltså....

Kom hem, såg regnmolnen som drog ihop sig och lagade inkokt lax och svamprisotto som jag avnjöt med ett glas vin till i vetskapen om att i morgon, då har jag ingen väckarklocka och inga tider att passa. Otroligt skön tanke att somna med sen!

I morse vaknade jag supertidigt men somnade om och sov som en gris. Pallrade mig upp bortåt halv åtta och åt frukost i lugn och ro utan stress. Drog sen på mig springkläder och gav mig ut på en lugn runda där jag mest joggade men gick nån bit ibland när det behövdes. Längsta löpsträckan utan paus var 2 km så det var inte supertufft men väldigt, väldigt skönt! Hemma igen gav jag höfterna lite omsorg med flödet "happy hips" när jag ändå var genomvarm.

Andrafrukost - amerikanska pannkakor med färska svenska hallon, vaniljkvarg och lönnsirap. Suveränt gott, I tell you! Sen blev det lite hemmafix (tvätt, dammsugning, badrumsstäd) inför Joakims hemkomst och jag lyckades faktiskt också duscha även om jag blev kvar i träningskläderna till bortåt klockan två som vanligt...

Det blev helt enkelt en riktigt skön och välbehövlig "egenomsorgsdag" som var precis vad jag behövde. Katterna tyckte helt uppenbart också det var mysigt att jag var hemma hela dagen och som bonus hann jag med lite såna där "extrasaker" som att slänga gamla eltandborstar och torka av badrumshyllor som annars aldrig blir gjort. Nu tar vi helg!

Inga kommentarer: