torsdag 10 november 2016

Det ba framåt!

Vilken vecka. I går var ju ärligt talat ingen höjdare. Jag gick upp lite extra tidigt för jag visste att läget på vägarna nog skulle vara sådär mysigt och jag ville kolla på resultatet av presidentvalet. Kommer upp, möter en värld inkletad i 5 cm skånsk blötsnö och vetskapen om att jag kan välja på en cykel med frusna växlar eller en bil på sommardäck. Tänkte att jag åtminstone skulle kunna jubla över att USA hade valt sin första kvinnliga president men icke. Dålig start på dagen. Hade jag inte haft en PT-kund klockan sju hade jag gått och lagt mig igen!

Det var ju inte så mycket att göra åt nåt av det så det var bara att se till att komma iväg. Mot gymmet, konstatera att växlarna faktiskt inte hade frusit och att snön var vacker även om den var blöt och klibbig. Snabb dusch, PT-kund, klädbyte, till kontoret. Jobba i lugn och ro, sedan cykla hem i lite mindre obehagligt före. Äta, chilla, klappa katter, byta om, NMT-pass på Bulltofta i härligt månljus på snö (jo, jag lovar, det var fantastiskt!), hem, äta, sova.

Hade sett fram emot sovmorgon (till kvart över sex) i morse men icke - kvart över fem var jag JÄTTEvaken. Ååååh, så onödigt... Gick upp och åt frukost i lugn och ro med katterna i soffan till deras stora förtjusning och cyklade sedan till gymmet för att möta upp min morgonkund klockan åtta. Sedan vidare till jobbet.

Vid två höll jag på att vissna totalt och stack bort till Wayne's och hämtade en kaffe - vilket var enormt effektivt och piggade upp mig ordentligt. Mycket bra och effektiv eftermiddag på jobbet fueled by caffeine. Cyklade hem, åt mellanmål, tog bilen till Bulltofta för att köra ett PT-pass ute med en massa löpskolning och sedan hem för att laga mat. Strax innan maten var klar kom Joakim hem så nu är familjen komplett igen för några dagar. Och i morgon är det freeeeedag :-D

Inga kommentarer: