tisdag 24 januari 2017

Åh tisdag, Jag vill så gärna tycka om dig...

Alltså tisdagar. Sara körde en drive för några år sen med att göra kul saker på tisdagar och stora delar av året har jag ju gratis "kul" i form av Runacademy-tisdagar. Som för övrigt snart börjar igen, bara så ni vet! Men annars är tisdagar nån sån där obekväm mitt-i-veckan-dag som jag jobbar hårt på att gilla. I dag slog det lite fel fast jag jobbade hårt, kan man säga.

Jag gick upp och åt frukost och tog mig till gymmet i tid. Haffade racket och rev av en riktigt bra omgång knäböj - inte så tunga, jag har ett ömt knä sen NMT-passet i lördags som jag tror att jag har slagit i och är lite försiktig med. Fokus på tekniken i stället. Sen fortsatte jag med bra och hyfsat tunga marklyft, jag närmar mig egen kroppsvikt nu så då brukar det gå lätt att öka när jag väl har fattat att jag kan lyfta tungt! Messade Joakim och bad om en äcklig benövning och fick tillbaka "sumosquats med kettlebell, stå på stepbräda" så då gjorde jag den. Och PT-Martins "buttbusters" och Malous bollindrag med ett och två ben för baksidan. Sist såklart lite tåhävningar. Klart!

Nöjd och glad tog jag mig till kontoret, jobbade, åt en rejäl lunch (jag var totalt utsvulten då), jobbade vidare, cyklade mot Bulltofta och anlände just-in-time för att träffa min PT-kund, serverade ett bra pass och cyklade sen hem.

Hade precis dragit igång lite potatis när jag insåg att golvet framför diskhoarna har rest sig i fogarna. Vilket det inte ska. Rev ut allt i underskåpet, hittade vatten, ringde försäkringsbolaget, kontaktade köksrenoveringskillen, han fixade så att röris ringde mig, röris ryckte ut på sin fritid och kollade och grejade och ja.... det var den tisdagen. Ser framför mig att morgondagen kommer bjuda på jäkligt mycket koordinering av försäkringsbolag och hantverkare så jag har kollat med chefen om jag kan jobba hemifrån vilket lär underlätta i det läget.

Jaja, jag kan ju inte göra nåt mer nu men det hindrar såklart inte att jag funderar på saken och undrar exakt HUR stökigt det här kommer bli. Hur lång tid, hur mycket försäkringsgrejs, hur många beslut vi behöver ta. Hade inte tänkt att vi skulle lägga nytt golv precis just nu men det kan alltså bli nödvändigt. Jag som tänkte att vi var klara med renoveringar för ett tag men icke.... Nåväl, benen upp i soffan, temuggen, katterna, vila. Det behövs.

Inga kommentarer: