onsdag 4 januari 2017

Brukar jag ha så här mycket ansvar??

Puh. Jag är heeeelt slut efter min första arbetsdag :-D brukar det verkligen vara så här? Brukar jag ta så många beslut, ha koll på så mycket, kunna allt det här? Jo, tydligen är det så. Ventilerade känslan både med min chef och dagens PT-kund och svaret var enhälligt att precis så hade de också känt det efter ledigheten ;-) Det är alltså inte bara mig det är fel på och det är väl bra att veta!

Efter kontorsdagen kom jag hem och var alldeles utpumpad. Drack te, vilade, åt mat och klädde mig varmt för först ett PT-pass och sen ett NMT-pass på Bulltofta. Temperaturen var på väg neråt och vinden tog i så det var ganska svalt ute och jag hade prio på att alla skulle hålla sig varma. Den enda som frös var förmodligen jag själv och det var nog mest för att det är stört omöjligt att hålla händerna varma....

Jag piggnade i alla fall till lite ute i friska luften så när jag kom hem kände jag mig så pass energisk att jag skyndade mig att dra fram yogamattan och riva av dagens pass. Fokus på corestyrka med två väldigt deltagande katter, en som konsekvent var i vägen och en som kastade en yogakloss på mig från byrån där hon låg och spanade :-D En har ju i alla fall aldrig tråkigt med de där fyrbeningarna i huset!

Sen har jag laddat med en mugg varm choklad (jag tänkte att det egentligen är bättre än te så nära läggdags) och så ska jag bara överleva en till "vuxendag" i morgon innan jag får vara ledig ett par dagar och ladda om för en hel vecka med vardagar! Hur man nu gör det. Jag tänker kalenderkoll, köra en tvätt eller två, laga en hög med matlådor, handla/förbereda mellanmål. För att underlätta övergången lite ;-)

Inga kommentarer: