torsdag 26 januari 2017

Obekväm onsdag, triathlon-torsdag

Tack vare förstående chef fick jag jobba hemifrån i går och spenderade ett bra tag i telefon med olika instanser. Cheezus. Det är inte klokt så många som ska involveras och kontaktas med ett försäkringsärende. Jag valde att inte ställa in dagens PT-kund eftersom jag tänkte att en stunds ute-PT förmodligen piggar upp hjärnan och det var helt rätt - jag var lite arg och frustrerad före passet men betydligt mera uppåt och redo att ta mig an utmaningarna efter passet så det blev en bra start för både mig och kunden :-)

Ja sen jobbade jag hemifrån och var mentalt utmattad efter allt stök och bök och formligen tvingade mig ut på en kvällspromenad till Maxi för att småhandla lite men annars blev det inte mycket gjort fast jag var hemma hela dagen.

Andra bullar blev det i dag kan man säga.

Jag sov verkligen gott i natt och var pigg när det var dags att gå upp. Kläder, frukost, klappa katter, iväg mot simhallen. Plums i plurret exakt 07.30 och 45 minuter simning enligt plan. Tröskeln var inte lika hög i dag, lite panik fick jag i början när jag fick vatten i näsan men det lugnade ner sig betydligt och totalt avverkade jag 1050 m i dag varav sista 400 var riktigt bra. Min SWOLF har gått från 59 till 51 på bara tre pass så jag ser en utveckling i alla fall.

Dusch, fix, mot jobbet. Sedvanlig arbetsdag, ett bra möte på friskvårdstema, lunchpromenad med kollegorna (chefen har skaffat aktivitetsarmband och är lätt att locka ut en sväng) och så en runda till Wayne's för juice, rawboll och latte på eftermiddagen innan ett telefonmöte klockan 16. Seriöst, vem hittar på att man ska ha obligatoriska möten vid den tiden? Totalt onödigt....

Kläckte idén om att springa en runda sen - eftersom jag ändå byter om innan jag cyklar hem så behöver jag bara byta typ skor och jacka och sen kan jag sticka ut. Tja, varför inte? Komplettera dagen - cykla-simma-cykla behöver ju "springa" för att bli komplett, eller? Så blev det - efter mötet stängde jag ner datorn, packade ihop, bytte om och cyklade hem. Ställde väskan, slängde in en tvätt och satte igång den, lovade katterna att skynda mig hem, knöt på mig de lättaste skorna och stack ut igen. 6 km mjuk löpning som bara flöt så himla lätt i dag - de där långa tunga passen gör ju att smårundorna känns betydligt mer överkomliga. 35 minuter senare var jag hemma, nöjd och svettig och rufsig. Älsk på den känslan!

Jag lyckobubblade lite till Joakim, drog igång mat (rotsakspytt, chorizo, stekt ägg - amazing!), åt, diskade, plockade in i diskmaskinen. Duschade, plockade ner tvätt, hängde tvätt. Packade min väska till i morgon och plockade fram kläder och insåg sen att nu - nu är jag klar med allt! Heja mig!

Sen kläckte min hjärna den briljanta idén att jag kanske ändå skulle testa det där triathlon på riktigt nån gång. Eventuellt. Ivrigt påhejad av Stockholmskompis som gärna hjälper till att låna en cykel till mig så jag slipper asa runt på min tunga vardagscykel. Kanske. Eventuellt att jag vågar. Fast först ska jag springa Tjejmarathon, sen får vi se. Det kan bli bra efter-ultra-träning att simma och cykla lite i sommar och köra lite nybörjartriathlon sen.....

Jag vet. Som vanligt går jag händelserna i förväg, hittar på nya grejer hela tiden och är allmänt störig och har en enorm tro på att allt går. Men hey - drömmar är gratis, de behöver lite planering för att bli verklighet och nya mål är roligt!

Kvällens sista aktivitet blir en dejt med yogamattan för att räta ut lite krokigheter och ge kroppen lite allmän omsorg. I morgon är det FREDAG, helg, Joakim kommer hem - det blir fint det!

Inga kommentarer: