måndag 2 januari 2017

Vardagsförberedelser pågår!

Vi jobbar så sakteliga mot det där "vardag" igen. Det var tungt, alltså!

Vaknade utan väckarklocka, gick ner och fixade frukost. Sedan gjorde vi veckomatsedel och skrev inköpslista och åkte och handlade för hela veckans middagar plus lite annat som behövdes. Jordnötssmör, till exempel ;-) livsviktig vara i mitt hushåll! Efter lunch packade vi ihop oss och åkte till gymmet för ett träningspass.

Dagens träningsfokus var överkroppen och jag kan säga att den fick vad den tålde, jag tror mina armar ser ut som T-rex i morgon :-D Uppvärmning och sedan körde jag igång. 5 x 5 i bänkpressen, 5 x 5 axelpress (sittande i smithen eftersom racket var upptaget), 5 x max dips med gummiband som assistans. Sedan körde jag armhävningar med en hand på medicinbollen vilket var nästan omöjligt efter att ha kört slut på bröst och axlar! Jag körde lite sidolyft med hantlar också och sen en tabata-intervall med "the triple" - bicepscurl + axelpress + tricepspress med viktskiva. Ja och sen fick vi för oss att köra "fredagsmys", dvs 21-15-9 av kettlebellsvingar och burpees. Jag skalade ner till 12 kg kettlebell och fixade det på 4:36 i dag vilket betyder att jag borde lösa det med 16 kg under 5 minuter nu. Dags att testa nästa vecka kanske?

När vi kom hem var jag ordentligt trött och totalt o-pepp på att vara NMT-instruktör men har en lovat så har en. Åt mellanmål, vilade en halvtimme, bytte kläder och mötte upp tre glada deltagare. Vi invigde Malmö Stads julklapp till mig - belysning på hela 5 km-spåret och tog oss runt hela spåret med inslag av diverse övningar. Gott om steg till min stegräknare och bra träning för gänget! Sen cyklade jag hem, fick maten serverad, gjorde dagens yogapass med fokus på höftböjaren (aj som f*n) och duschade. Såja. Och nu är det minsann snart läggdags för i morgon väntar en morgon-PT-kund men sen är jag ledig resten av dagen innan vardagen börjar på allvar på onsdag.

Inga kommentarer: