torsdag 19 januari 2017

Vilodag. Ish. Inte så bra på det där....

Torsdag och vilodag och aaaahh.... andas ut. Ingen träning i dag. Inte ens cykla till jobbet skulle jag göra. Fast jag vet inte om jag kände att jag var så bra på att ha vilodag trots 7 tuffa träningsdagar i bagaget.

Jag hade "sovmorgon" i morse vilket innebar att jag inte behövde gå upp förrän halv sju men ställde klockan på sex för att få njuta av lugn morgon med morgon-tv, en extra mugg te och en lugn start på dagen. Åkte ner till Bulltofta, körde utomhuspass med PT-kund och joggade med hela tiden men tog det lite lugnt i backintervallerna så fick kunden springa ifrån mig vilket hen säkert var nöjd med. Jag var dessutom rätt seg i benen efter gårdagens pass ;-)

Fortsatte i bil till kontoret, duschade, svängde in till skrivbordet och jobbade. En tidigare kollega kom på lunchbesök vilket innebar lunchpromenad till närbelägen restaurang och en underbar tallrik med rökt lax, kokt potatis och sallad på blandade betor. Vansinnigt gott!

Retur till kontoret, segade ihop lite på eftermiddagen och promenerade till Wayne's för latte, färskpressad grönsaks/fruktjuice och ingefärashot. Det funkade kan jag säga, jag var rena rama Duracellkaninen sen :-) Jobbade klart och fick iväg en del grejer jag hade tänkt göra i morgon men nu blev det tempo minsann!

Full fart retur till Bulltofta sen för en PT-kund inne. Bra fart på musiken så jag bjöd på lite fuldans. Sen skulle jag handla. Jag skulle handla tre saker. Hur svårt? Väldigt. Kom ut med två av tre saker plus tre andra. Upptäckte det på väg till bilen, lastade in kassen, vände tillbaka, gick in och hämtade de där torskfiléerna som egentligen var anledningen till att jag skulle handla, gick ut till bilen igen. Ja, det blev ju lite extra steg på stegräknaren i alla fall :-D

Kom hem, hade kvar min positiva energi. Gick ner med sopor, satte igång min middag som fick puttra klart medan jag rejsade runt ett varv med dammsugaren. Åt mat, dukade av, hängde tvätt, sorterade posten, limmade en stol som jag har tittat på i tre veckor med limmet liggandes bredvid (trögstartad alltså!). Landar i soffan med 14.000 steg på stegräknaren fast jag har haft vilodag. Vardagsmotion - check. Lite yoga innan läggdags för att få ordning på ömma benmuskler kanske ;-)

Inga kommentarer: