lördag 18 februari 2017

Fötterna på marken. Tankarna samlade. Såja!

Joakim kom hem i går eftermiddags och all stress och press rann av mig. Jag har inte tänkt på det själv men jag lägger ganska mycket (omedveten) energi på att hålla reda på hantverkare och diskutera med försäkringsbolag och boka in tider och möblera om schemat för att få allting att hänga ihop. I går fick jag också lite tydlighet i hur processen går vidare och vilka kostnader försäkringsbolaget kommer ta hand om. Puh.

Redan när jag packade min väska torsdag kväll kände jag att jag hade varit "vuxen" så det räckte och blev över i veckan med VVS, telefonsamtal hit och dit, försäkringsdiskussioner och så städ och tvätt på det plus att jag har hållit reda på mitt eget schema, haft övernattande gäster som krävde social insats och skött mitt jobb. Vissa veckor är det helt enkelt mer än tillräckligt att hantera.

Men nu är vi två hemma som kan fatta beslut, fixa med grejer och prata med varann. Telefon och videochatt är helt enkelt inte riktigt samma sak. Och så behövde jag nog en kram - eller femti ;-)

I dag känner jag mig stadig på fötterna, trygg och energisk. Frukost i soffan - mackor, ägg, juice, te och en kanelbulle. Uppladdning för ett gympass tillsammans. Ett gympass helt utan plan (nästan) för när det nu bara blev ett pass denna vecka fick det bli "lite av allt".

Jag började passet med viktig prehab. Rörlighet axlar och bröstrygg. Axelrotationer inåt och utåt. Omvända kryssdrag. Fyllde på med kabelrodd som jag supersetade med pulldowns. Pullovers med kettlebell, liggande på balansboll fick bli nästa övning, mera fart på bröstryggen! Sen blev det fyra maxset smala armhävningar på bosu, jag märker att jag orkar allt mera där och det känns kul. Liggande benspark på bollen hann jag också med och så blev det knästabilitet och höftaktivering som jag supersetade med tunga sidolyft. Jag avslutade med mera bröstryggsrörlighet innan jag stretchade lite. 

Dusch och så, sen promenerade vi upp i stan eftersom jag hade köpt en deal på en s k Frunch-buffé som passade bra i dag. Det var en ganska bra buffé med både klassiska brunchgrejer och lite mer kreativa rätter som honungsmarinerad kyckling, rödbetsshots med ingefära och chili och gazpacho. Mätta och nöjda blev vi i alla fall och fixade lite ärenden på stan innan vi åkte hem om en kortis och sen ut till Toftanäs för att kompletteringshandla några småsaker. 

Eftermiddagen bjöd på semmelfika, mera tvätt (inte så värst betungande sort dock), och middagsförberedelse. Så var det med den vilda lördagen!

Inga kommentarer: