torsdag 23 mars 2017

Ett litet försiktigt benpass var det ja....

Samma tänk i dag som i går. Det räcker att gå till gymmet och följa planen, det behöver inte vara stordåd. Således inga tunga lyft, marklyft och knäböj gick bort och ersattes av andra obehagligheter.

Till exempel såg jag en ledig skivstång och kom på att Malou nån gång satte mig på att göra ett fantastiskt superset bestående av overhead squats och enbensmarklyft med stång. Det räcker alldeles jättebra med en tom skivstång till de övningarna kan jag meddela! Jag fortsatte med utfall med rotation, utfall med viktskiva över huvudet, utfall i sidled och curtsey squats. Varvet runt liksom. Finsk pinne hade en given plats på passet och när jag sen höll på att ta död på mina ben kunde jag inte motstå Maddes patenterade superset av benspark + upphopp. Till slut blev det lite knä/höftstabiliseringsövningar och tåhävningar så var prehaben också i hamn. Jag tippar att träningsvärken gör sig påmind i morgon!

Vidare till jobbet med en takeawayfrukost i högsta hugg och så blev det jobb och jobb - månadsslutet börjar ju närma sig så det finns en del rutinuppgifter att tugga på med mellan allt annat. Sen hade jag pt-kunder inbokade men båda två avbokade i god tid i går så plötsligt hade jag tiiiiid :-) Skyndade mig att boka in en fransförlängning eftersom det var "long overdue", köpte med mig middag hem från stan och landade hemma. Tänkte att jag skulle åka och handla sen men kom på att det var en bra idé att fixa det innan mörkrets inbrott eftersom elcykeln (hur fabulös den än är) har ganska dålig belysning fram och min egen cykel med bra lyse befinner sig hos cykelmannen för vårfix. Snabbrace till Netto alltså och hem igen. Kasta sopor, plocka undan, tömma diskmaskin, packa väska till i morgon.

Inte världens mest komplicerade och planerade torsdag men det räcker gott så. Good enough. Jag har fått gjort ungefär det jag skulle och hunnit med lite återhämtning!


Inga kommentarer: