onsdag 24 maj 2017

Långhelg. Puh.

Onsdag, dagen före Kristi Himmelsfärd. Långhelg, fyra lediga dagar framför mig. Det har varit tre intensiva dagar och jag är väldigt, väldigt redo för helg!

Måndag. Skjutsa Joakim till tåget, fortsätta själv till jobbet. Jobb i vanlig ordning. Sedan till djuraffären för att handla nödvändigheter till djuren, hem för kort återhämtning och mellanmål innan jag vände mot Bulltofta för ett NMT-pass. Det blev ett styrkefokuserat pass i dag med stockar och lite snabba pulshöjare mellan varven. Hem, äta, andas - och läggdags.

Tisdag - tidig väckarklocka, morgonjogg 06.20. Under 6 fina lugna kilometer sysselsatte sig min hjärna med problemet att få jobbets ledningsgrupp att begripa det viktiga i medarbetarhälsa och strategiskt hälsoarbete. Efter löprundan visste jag precis vilka argument jag kunde använda, vilken retorik och vad jag skulle kommunicera. Asbra! Satte mig strax efter sju med en frukostsmoothie och en mugg te och datorn och knåpade ihop ett dokument med stödord och tankar och skickade ett SMS till chefen om att jag var på rätt spår. Hurra!

Sen jobbade jag hemifrån fram till lunch, tog en dusch och styrde bilen till Landskrona Lasarett för att byta min spiral. Sjukt oglamoröst, sjukt obehagligt, men nu är det i alla fall klart. Det känns som om jag har gjort ALLA obehagliga grejer senaste halvåret - tandläkare, tandhygienist, opererat ljumskbråck och nu spiralbyte. Av nödvändighet blev gårdagskvällen relativt lugn och Runacademy fick springa utan mig denna vecka.

I dag var det också tidig väckning men med tanken "bara i dag, sen är det helg". Dusch, frukost, nyhetsmorgon, mot jobbet. Strax efter halv tre checkade jag ut och parkerade bilen på Centralen för att ta en fika medan jag väntade på Joakims tåg. Åh, så himla skönt att sitta där och läsa och njuta av en finkaffe och varva ner!

Hemma väntade bara en kort vila för klädbyte och lite fix innan jag skulle till Bulltofta. En timmes utomhus-PT, 75 minuter NMT för fem glada själar som fick öva sig på beep-test, köra några ilskna fyscirklar med inslag av pulshöjare och avsluta med tabata-intervaller innan en kort nerjogg och stretch. Och så cyklade jag hem till välförtjänt middag och en kall öl. Ahhh.....

Fyra dagars ledighet alltså. Lite träning, lite roligheter. Inte så mycket skärmtid. Återhämtning, helt enkelt. Fler pusselbitar till en stark ultrakropp. Ja!

Inga kommentarer: