torsdag 1 juni 2017

Status maj

I dag skriver vi 1 juni och jag är TRÖTT. Det har varit en intensiv vecka och i dag är första kvällen som jag är hemma före 19.30. Dessutom efter en arbetsdag som i stora drag har bestått av att göra om saker som jag redan hade gjort. För att någon upptäckt ett fel, för att någon gett mig fel mall eller för att något system har felat. Det känns verkligen inte utvecklande. Så jag är ganska sliten!

Av samma anledning gav jag mig på att summera maj månad - för att titta lite på hur många timmar jag egentligen har jobbat och vad jag har lyckats leverera i träningsväg.

Så här ser det ut:
  • Jag har levererat 9 pass Nordic Military Training
  • Jag har haft 13 PT-pass
  • Jag har varit instruktör på 4 pass för Runacademy
  • Jag har sprungit 126,5 km och cyklat 300 km
  • Jag har sprungit två motionslopp med fullt godkända resultat

Jag har inte simmat ett enda pass och jag har lagt alldeles för lite tid på styrketräning och rörlighet men jag förstår varför jag har haft lite svårt att hinna och orka med det också. Det är okej - det kräver lite bättre planering och lite mer fokus på de där morgonpassen som är lättast att hinna med. Med fem veckor till sommarens stora utmaning så behövs det träning för hållbarhet och några långa långpass löpning. Det är viktigast. Jag behöver simning och lite styrketräning, och jag behöver yoga för både rörlighet och stresshantering. Jag är helt säker på att jag egentligen är väl förberedd men lite mera tid för egenomsorg och lite mindre energi på alla andra kommer vara en vinst för mig i det långa loppet.

Så, välkommen juni. Dig ska vi göra det bästa vi kan av!

Inga kommentarer: