tisdag 11 juli 2017

Semester alltså.

Första semesterdagen i dag. Äntligen. Som jag har längtat! Ledig fram till 10 augusti med tre arbetsdagar nånstans mitt i för att få ordning på ett bokslut. Fast det känns som en enkel match. I går var det sista jag gjorde innan jag checkade ut att hålla ett inlägg på ledningsgruppsmöte som fick bra feedback - sen åkte jag in till stan och träffade Joakim och så inledde vi semestern med komplicerade mojitos, restaurangmiddag och kall öl. För att få fart på semesterkänslan och släppa jobbet.

Kroppen känns okej efter i lördags - mina luftvägar är lite lätt irriterade vilket är helt rimligt, och så har jag ett par tånaglar som antagligen kommer dö och ramla av. Lite lätt stelhet i höftböjarna och allmän matthet men det är också okej. Det tar sig, dag för dag.

Det blir nog bloggtorka eller sporadiska inlägg ett tag, jag tänkte träna på att inte vara online hela tiden. Men först, lite tankar om vad jag tänker att den här sommarledigheten ska innehålla:
Upplevelser. Stora och små. Nya spännande grejer, ta vara på möjligheter!
Fjällsommar. Vi ska åka till Åre!
Kravlösa löprundor
Renovering av vardagsrummet
Stughäng - i mysbyxor och underställströja med fjällutsikt
Bad? Om temperaturen vill. I fors, fjällsjö eller Öresund!
Frukost ute. Åre Bageri kanske - eller hotellfrukost på en vanlig vardag.
Oplanerade dagar utan måsten.
Aktiviteter utanför komfortzonen. Zipline finns på önskelistan, skitläskigt men antagligen roligt!
Naturupplevelser. Tidigt morgondopp på Ribban, solnedgång över fjället, löpning i skogen, ridtur på fjället kanske?
Spa, bubbelpool, bastu. Det kryllar av möjligheter både hemma och i Åre. Badkläder med!
Enkla "hemmamiddagar". Bra halvfabrikat eller snabbfixat från grunden, att njuta av tillsammans.
"Baravaratid". Krypa upp i soffan en regnig dag med bok, katter, sambo och temugg och veta att det finns all tid i världen att njuta av just här och nu.

Det känns som en bra lista. Jag tror vi klarar av det!


Inga kommentarer: