torsdag 7 september 2017

Det blir inte alltid som man tänkt sig, kapitel fnörtielfton...

Vilken vecka det här har varit. Jag känner mig ganska omtumlad och överväldigad.

Provapåpass med Runacademy tisdag kväll. Drygt 40 deltagare. Jag hade styrt upp passet helt okej, det funkade med gruppindelning och förflyttningar, alla såg glada ut och sprang sina intervaller och det kom en del frågor efter passet. BRA! Kom hem, åt kvällsmål, lade upp bilder på facebook, avrapporterade till kontoret, ställde lite praktiska frågor angående skor och kläder och sånt.

Och sen kom det där ödesdigra meddelandet. Att den tilltänkta platschefen hade ångrat sig av privata skäl och om jag ändå (fast jag hade sagt nej först pga för mycket att göra redan) kunde tänka mig att ta över rollen som platschef. När jag fick frågan i somras så fick jag också höra att flera ledare hade pekat på mig som en lämplig kandidat så jag visste om att mina kollegor litade på mig och tyckte det var okej att ha mig som platschef. Vilket är en förutsättning för att ledarskapet ska kunna fungera i en sån här grupp. Så nu, en vecka innan terminsstart med noll andra kandidater på g, tackade jag ja. För jag vill att det ska funka och jag vet att jag har rätt så höga krav på en platschef så jag kan lika gärna utsätta mig själv för dem!

Så jag lämnade provapåpasset som vikarierande platschef pga semester och två timmar senare var jag alltså utsedd till platschef. Alla papper är påskrivna och mina kollegor har fått info - och lovebombar mig totalt. Underbart. Vilken supportgrupp!

Med allt det kaoset i huvudet tisdag kväll sov jag katastrofdåligt natten mot onsdag och var dödstrött hela dagen. Släpade mig till jobbet, jobbade, släpade mig hem och kollapsade mer eller mindre i soffan resten av kvällen efter att ha "tömt hjärnan" i ett word-dokument för att få lugn och ro i huvudet. Somnade tidigt, sov gott, vaknade när Joakim gick upp vid fem och somnade aldrig riktigt om igen.

I stället gick jag upp tidigt och kom till jobbet tidigt - cyklandes i regnet, med dubbla och trippla uppsättningar av i princip allt för att reda ut den här dagen. Byte till torra byxor, kontorsjobb. PT-pass ute i regn, dusch, klädbyte. Cykla till Ica på lunchen - i regnet. Färdigjobbad = ombyte till träningskläder, mera ute-PT i regn. Cykla hem i regn. Äta och byta kläder på en halvtimme. Ut i regnet och två timmars löparskola. Dryga fem timmar utomhus i dag alltså och regn precis hela tiden. Tur jag har bra kläder och ett gott humör, jag har inte frusit egentligen men det mesta är bra blött alltså!

Jag accepterar att jag har uppenbara skills, jag är själaglad över att mina kollegor vill ha mig som platschef och skapligt nöjd med att det är fredag och stundande helg i morgon. Inte mycket har blivit som planerat denna vecka men det blev nog ganska bra ändå! 


Inga kommentarer: