söndag 22 oktober 2017

Jakten på balans






Ibland behöver man testa sig fram lite på båda sidor om balansen för att hitta ett skönt medelläge där det funkar att balansera. Och det är kanske därför som jag tycker att söndagskombinationspasset med Coach Jansdotter på Chae Taekwondo är en helt briljant grej.

I dag tog jag mig dit igen. Först 35 toksvettiga och flåsiga minuter med Jonna. En salig blandning av balans, hopp och skutt, parövningar och burpees av olika slag. En kort tvåminuterspaus mitt i, för övrigt var det bara full sula genom hela passet och det var galet roligt. Sedan släcktes lysrören, levande ljus kom fram, och vi landade på yogamattorna.

Vikarierande yogafröken Åsa ledde oss genom en skön timme. Först nedvarvning och kroppsscanning för att ställa om och hitta fokus. Lite uppvärmning, några sköna solhälsningsflöden, en himla massa rotationer av alla slag, krigare, balanser. Sedan avslut med kort savasana, intentioner för kvällen, i morgon, nästa vecka. Några gemensamma andetag och tack för i kväll.

I vanlig ordning tappade jag känslan för tid och var hemma en halvtimme senare än jag trodde, missade såklart också att dra igång ljudet på telefonen så Joakim hann bli ordentligt orolig eftersom jag inte svarade. Förlåt älskling, jag är liksom inte van att nån bryr sig så mycket om när jag kommer hem.... Men jag kom hem och landade lugn och avspänd i soffan. Eventuellt lite svettluktande, bör duscha innan läggdags ;o) Kombinationen av total fysisk urladdning och yogans lugn innebär i alla fall att jag hamnar i balans och tänker sova riktigt gott i natt!

Inga kommentarer: