lördag 30 december 2017

Grått, grått, grått.

Jag kämpar med Skånevintern så till den milda grad att jag funderar på om det är nåt fel på mig. Järnbrist, nån infektion som spökar (mycoplasma?) eller nåt annat? Fast egentligen tror jag att det bara är det envisa gråvädret som gör att jag känner mig trött.





I går bet vi ihop och åkte iväg och tränade. Vårt vanliga gym på Universitetsholmen är under renovering (ja, vi har åkt förbi och spanat genom fönstren och det ser BRA ut!!) så vi är "hemlösa" och vankar lite av och an. Jag gillar ju Nordic Wellness men Joakim har inte kort där så vill vi träna tillsammans är det F24S som gäller. Den här gången valde vi tydligen fel, för just det gymmet formligen kryllade av människor en mellandagseftermiddag. Jag fick styra om träningspasset rejält.

Annars är jag inte den som känner mig intimiderad på gymmet men att stå mitt i en hög biffiga killar och bänkpressa och bicepscurla var inget jag kände mig sugen på. Så jag jobbade lite i TRX'en i stället, tränade på smala armhävningar, körde axelpress med lätt skivstång och sånt. Sen var vi trötta på att vara där bland allt folk så då blev det inget mer den dagen.

I dag var jag uppsatt som instruktör för NMT så det blev Bulltofta på förmiddagen i två grader och snöblandat regn. Mums. Hursomhelst, deltagarna var glada så då blev jag också glad även om det var kallt om fötterna! Efter lunch var det dags för mig att träna (Joakim var med på NMT-passet och sprang dit och hem så han var väl klar för dagen) så jag klädde mig vädertåligt och stack ut. Uppvärmningsjogg till Kossabacken, sedan backintervaller. 6 x 40 sek, 6 x 30 sek, 8 x 20 sek med gåvila ner, sen avslutade jag med 30 sek sprint upp till backens topp innan jag tassade ner och begav mig hemåt. 9 km in på löpkontot och årets sista backintervallpass avklarat! 

Inga kommentarer: