lördag 17 februari 2018

Återhämtning - en heltidssysselsättning?

Nja. Inte återhämtning på heltid, för det hade inneburit sjukskrivning, och så stressad har jag trots allt inte varit. Men det är ingen hemlighet att det har varit en tuff vecka att ta sig igenom eftersom jag har haft mycket att ta ikapp som inte har hunnits med de senaste två veckorna.

Egen träning? Nä. Inte prio. Jag har haft fullt upp med att ta hand om mina PT-kunder och ta hand om mig själv. Att sova, äta och återhämta mig kändes viktigast - så det blev huvudfokus. Sen hade jag en störtskön ledig dag i onsdags där vi inledde med att åka till Ystad Saltsjöbad redan tisdag efter jobbet. Vi badade, vi låg i sköna sängar i "Fireview" och drack champagne och pratade om allt och inget. Sen bytte vi om och promenerade till Villa Strandvägen för att mumsa i oss en femrätters gourmetmiddag med tillhörande viner. Sova i mjuk hotellsäng och vakna till fantastisk frukostbuffé i morgonsol - säker vinst!

Då kände jag att hjärnan sakta höll på att återgå till normalläge och jag försökte hålla fast i känslan. Onsdag eftermiddag spenderades på gymmet och sen blev det en något lättare middag och hyfsat tidig läggning. Vaknade tyvärr tidigt och tänkte på jobb torsdag morgon så helt färdiga är vi inte med den där återhämtningen! Men jag lyckades ändå hålla ihop mina två jobbdagar och kom hem till helgvila. Dessutom var jag så intelligent så jag la 10 minuter på att sätta ihop och skriva rent att-göra-listan innan jag åkte hem vilket innebär att jag "tömde" hjärnan på jobbrelaterat och därmed har sovit gott i natt. Skönt. Det tar sig.

I dag har vi haft "lekdejt". Ja, man kan inte kalla det nåt annat. För vi hängde med Martin till tyngdlyftargymmet och lyfte tunga saker i två timmar och det var superkul men bitvis frustrerande när kroppen inte riktigt gör som jag har tänkt mig! Fick testa att knäböja med knäskydd och lyftarbälte, kan inte alls bestämma mig för vad jag tycker om det men det var intressant att prova. Lyftarbältet gav vissa 80-talsvibbar och getingmidja.... Hoppas vi får fler tillfällen att få lite träningstips av Martin för det kändes helt klart utvecklande även om han är sjuuuukt irriterande när han böjer 180 kg! Nåja, jag lyckades i alla fall marka 80 kg i dag och det kändes helt okej så jag ska nog våga lasta på lite mer i veckan.

Vad morgondagen kommer bjuda på är ännu oklart men det är åtminstone ännu en hel dag att göra vad jag vill med! 

Veckan som kommer då? Begränsat med kvällsaktiviteter. Fokus på att återskapa regelbundenhet i egen träning. Springa igen. Yoga, andas, våga lägga mig tidigt när jag behöver det. Fortsätta komma ikapp på jobbet och fortsätta skriva listor så jag upplever att jag har koll och slipper lägga resurser på att komma ihåg allt jag måste göra. Jag har en plan, åtminstone!

Inga kommentarer: